Διαταραχή αβέβαιης νοσολογικής εγκυρότητας, που χαρακτηρίζεται από τον ίδιο τύπο ποιοτικών διαταραχών της αμοιβαίας κοινωνικής συναλλαγής όπως στον αυτισμό, μαζί με ένα περιορισμένο, στερεότυπο, επαναλαμβανόμενο φάσμα ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων. Διαφέρει από τον αυτισμό κυρίως στο ότι δεν υπάρχει γενική επιβράδυνση ή καθυστέρηση στη γλωσσική ανάπτυξη ή στην ανάπτυξη των γνωστικών λειτουργιών.
Αυτή η διαταραχή συχνά σχετίζεται με μεγάλη αδεξιότητα. Υπάρχει ισχυρή τάση για ανωμαλίες που επιμένουν στην εφηβεία και την ενήλικη ζωή. Ψυχωσικά επεισόδια συμβαίνουν περιστασιακά κατά τα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής.
Το πιο χαρακτηριστικό σύμπτωμα του συνδρόμου Asperger είναι το ψυχαναγκαστικό ενδιαφέρον του παιδιού για ένα αντικείμενο και αποκλεισμός οποιουδήποτε άλλου. Τα παιδιά με αυτό το σύνδρομο θέλουν να γνωρίζουν τα πάντα γύρω από το αντικείμενο ενδιαφέροντος και οι συζητήσεις με τους άλλους δεν έχει μεγάλη ποικιλία.
Η τεχνογνωσία τους, το υψηλό επίπεδο λεξιλογίου και ο επίσημος λόγος τους κάνει να φαίνονται σα μικροί επιστήμονες!
Άλλα χαρακτηριστικά του συνδρόμου είναι:
- τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα
- οι ιδιομορφίες στη χρήση της γλώσσας και στο λόγο
- κοινωνικά και συναισθηματικά ακατάλληλες συμπεριφορές
- ανικανότητα επιτυχής αλληλεπίδρασης με τους συνομηλίκους του
- προβλήματα στη μη λεκτική επικοινωνία
- αδεξιότητα και έλλειψη συντονισμού στην κίνηση του
Πηγές:
http://apps.who.int/classifications/icd10/browse/2016/en
https://www.ninds.nih.gov/Disorders/All-Disorders/Asperger-Syndrome-Information-Page